Профільне навчання
У сучасних умовах реформування освітньо-виховної системи фізичного виховання в загальноосвітніх школах, переходу на модульні курси вивчення різних видів спорту згідно з новою навчальною програмою з фізичної культури для учнів 5 – 9 класів, розширюються можливості фізичного вдосконалення школярів, їхньої різнобічної фізичної підготовки. Таке становище є основою для формування в
старшокласників інтересів та мотивації до поглибленого вивчення конкретного
виду спорту в загальноосвітній
школі, а також сприяє подальшому самовизначенню на професію вчителя фізичної
культури або тренера з обраного виду спорту. Засвоєння змісту освіти в
загальноосвітніх навчальних закладах з профільним навчанням спрямоване на забезпечення,
з одного боку, загальноосвітньої підготовки учнів, а з іншого – підготовку до
майбутньої професійної діяльності. У цьому аспекті великого значення набувають
питання підготовки вчителів фізичної культури до профільного навчання за
спортивним напрямком.
Профільне навчання
спрямоване на набуття старшокласниками навичок самостійної науково-практичної,
дослідницько-пошукової діяльності, розвиток їхніх інтелектуальних, психічних,
творчих, моральних, фізичних якостей, прагнення до саморозвитку та самоосвіти.
Основними завданнями профільного навчання є створення
умов для врахування й розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів,
нахилів, здібностей і потреб учнів старшої школи в процесі їхньої
загальноосвітньої підготовки; виховання в учнів любові до праці, забезпечення умов
для їхнього життєвого й професійного самовизначення, формування готовності до свідомого
вибору й оволодіння майбутньою професією; формування соціальної, комунікативної,
інформаційної, технічної компетенції учнів на допрофесійному рівні, спрямування
молоді щодо майбутньої професійної діяльності.
У структурі профільного навчання домінує профіль, який передбачає поглиблене вивчення циклу споріднених предметів: базові, профільні та курси за вибором. Базові (загальноосвітні предмети) є обов’язковими для всіх профілів. Профільні загальноосвітні предмети реалізують цілі, завдання й зміст кожного конкретного профілю (суспільно-гуманітарний, природничо-математичний, технологічний, художньо-естетичний, спортивний). Велике значення має саме спортивний профіль, у межах якого для прикладу виділяємо гімнастичний напрямок. У цьому контексті базовим загальноосвітнім предметом є фізична культура, а профільними загальноосвітніми предметами в рамках гімнастичного навчального профілю за спортивним напрямком – фітнес, різні види аеробіки, хореографія, танці, ритміка, спортивна, художня, атлетична та естетична гімнастика.
Профільне
навчання за спортивним напрямком надає можливість школярам самовизначитися на
подальше оволодіння професією вчителя з фізичної культури або тренера з
обраного виду спорту. У цьому аспекті засвоєння програмного матеріалу з
гімнастичного навчального профілю надає можливість отримати спеціальні знання,
рухові вміння та навички як базові для подальшого вступу до вищого навчального
закладу фізкультурного профілю. У межах існуючої навчальної програми з фізичної
культури для учнів 5 –9 класів пропонується кілька варіативних модулів спортивного
напрямку: волейбол, баскетбол, бадмінтон, туризм, гімнастика, футбол та ін.
Профільні
предмети вивчаються поглиблено й забезпечують більш глибоке опанування предмета
„Фізична культура” за рахунок інтеграції різних теоретико-методичних знань, форм
і методів фізкультурно-оздоровчої роботи та ведення здорового способу життя, що
надає можливість школярам застосовувати їх у різних сферах діяльності, зокрема й професійній,
яка визначається за специфікою профілю навчання (щодо профільних предметів
спортивного напряму, то в них можуть поглиблено вивчатися волейбол, плавання,
аеробіка, ритміка, гімнастика, футбол тощо). У цьому контексті засвідчуємо, що
до складу спортивного профілю можуть входити й курси за вибором, які спрямовані
на поглиблення й розширення змісту варіативних модулів шкільної програми з фізичної
культури для 5 –9 класів.
Немає коментарів:
Дописати коментар