четвер, 28 січня 2016 р.

Профільне навчання


Профільне навчання
У сучасних умовах реформування освітньо-виховної системи фізичного виховання в загальноосвітніх школах, переходу на модульні курси вивчення різних видів спорту згідно з новою навчальною програмою з фізичної культури для учнів 5 – 9 класів, розширюються можливості фізичного вдосконалення школярів,  їхньої різнобічної фізичної підготовки. Таке становище є основою для формування в старшокласників інтересів та мотивації до поглибленого вивчення конкретного виду спорту в загальноосвітній школі, а також сприяє подальшому самовизначенню на професію вчителя фізичної культури або тренера з обраного виду спорту. Засвоєння змісту освіти в загальноосвітніх навчальних закладах з профільним навчанням спрямоване на забезпечення, з одного боку, загальноосвітньої підготовки учнів, а з іншого – підготовку до майбутньої професійної діяльності. У цьому аспекті великого значення набувають питання підготовки вчителів фізичної культури до профільного навчання за спортивним напрямком.
Профільне навчання спрямоване на набуття старшокласниками навичок самостійної науково-практичної, дослідницько-пошукової діяльності, розвиток їхніх інтелектуальних, психічних, творчих, моральних, фізичних якостей, прагнення до саморозвитку та самоосвіти.

Основними завданнями профільного навчання є створення умов для врахування й розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, нахилів, здібностей і потреб учнів старшої школи в процесі їхньої загальноосвітньої підготовки; виховання в учнів любові до праці, забезпечення умов для їхнього життєвого й професійного самовизначення, формування готовності до свідомого вибору й оволодіння майбутньою професією; формування соціальної, комунікативної, інформаційної, технічної компетенції учнів на допрофесійному рівні, спрямування молоді щодо майбутньої професійної діяльності.


У структурі профільного навчання домінує профіль, який передбачає поглиблене вивчення циклу споріднених предметів: базові, профільні та курси за вибором. Базові (загальноосвітні предмети) є обов’язковими для всіх профілів. Профільні загальноосвітні предмети реалізують цілі, завдання й зміст кожного конкретного профілю (суспільно-гуманітарний, природничо-математичний, технологічний, художньо-естетичний, спортивний). Велике  значення має саме спортивний профіль, у межах якого для прикладу виділяємо гімнастичний напрямок. У цьому контексті базовим загальноосвітнім предметом є фізична культура, а профільними загальноосвітніми предметами в рамках гімнастичного навчального профілю за спортивним напрямком – фітнес, різні види аеробіки, хореографія, танці, ритміка, спортивна, художня, атлетична та естетична гімнастика.

Профільне навчання за спортивним напрямком надає можливість школярам самовизначитися на подальше оволодіння професією вчителя з фізичної культури або тренера з обраного виду спорту. У цьому аспекті засвоєння програмного матеріалу з гімнастичного навчального профілю надає можливість отримати спеціальні знання, рухові вміння та навички як базові для подальшого вступу до вищого навчального закладу фізкультурного профілю. У межах існуючої навчальної програми з фізичної культури для учнів 5 –9 класів пропонується кілька варіативних модулів спортивного напрямку: волейбол, баскетбол, бадмінтон, туризм, гімнастика, футбол та ін.

Профільні предмети вивчаються поглиблено й забезпечують більш глибоке опанування предмета „Фізична культура” за рахунок інтеграції різних теоретико-методичних знань, форм і методів фізкультурно-оздоровчої роботи та ведення здорового способу життя, що надає можливість школярам застосовувати їх у різних сферах діяльності, зокрема й професійній, яка визначається за специфікою профілю навчання (щодо профільних предметів спортивного напряму, то в них можуть поглиблено вивчатися волейбол, плавання, аеробіка, ритміка, гімнастика, футбол тощо). У цьому контексті засвідчуємо, що до складу спортивного профілю можуть входити й курси за вибором, які спрямовані на поглиблення й розширення змісту варіативних модулів шкільної програми з фізичної культури для 5 –9 класів.

Немає коментарів:

Дописати коментар